Det här är en minst sagt mångbottnad bok, för såväl barn som vuxna. Alla vuxna shoppar men få berättar för våra barn hur man gör när man shoppar. Hur shoppar man bäst? Vad är ett varumärke? Vem gör reklam? Vad är pengar för något?
Därför har Konstföretaget WHY DO YOU SHOP producerat vad som förmodligen är en av världens första shoppingböcker för barn.
Detta är en bok att läsa, att läsa högt, att lära av och att köpa. En bok för alla små shoppare från 3 år och uppåt.
"Det här är en riktigt skruvad "så funkar det"-bok. Den är en satir över värderingar som, mer eller mindre motvilligt och mer eller mindre öppet, för länge sedan upphöjts till norm." (Ulrika Stahre, Aftonbladet)
"Det här är vad man ser: en fräckt layoutad snygg bok [...] Det här är vad man får: en faktabok för barn om hur man shoppar. Basic shopping, ni läste rätt. Från tre år. 12 pekbokstjocka sidor. Det här är vad man inte fattar: ska Min första shoppingbok föreställa allvar eller avancerad ironi? Är den kanske till och med konst?"
(Bodil Juggas, Arbetarbladet.)
ISBN: 9789173745574
Första upplagan 2002. 14 sid. Board book. Ca pris: 120 kr.
Kommentarer är inaktiverad